-pri učení využívame kartičkový systém, metódu odkrývania alebo zakrývanie čítaného textu,
-pri nácviku čítania využívame kartičky so slabikami, ktoré spájame do slov,
-čítame kratšie texty s možnosťou oddychu,
-pri učení spamäti poskytneme dieťaťu dostatok času,
-pri nácviku písania využívame farebné perá, interpunkciu nimi zvýrazňujeme,
-v počítaní môžeme taktiež využiť kartičkový systém s príkladmi a štvorčekovaný zošit,
-využívame čo najviac názornosti v učení,
-na pracovnom stole umiestnime len pomôcky, ktoré potrebujeme k učeniu,
-jednotlivé úlohy dieťaťu rozdelíme na menšie celky,
-pri osvojovaní si učiva postupujeme rovnako ako učiteľ, nevolíme iný postup, inak bude dieťa zmetené,
-dôležitá je vytrvalosť pri učení a pochvala dieťaťa. Keď má dieťa problém s učivom, je potrebné povzbudzovanie,
-dbáme na pravidelnú domácu prípravu do školy, prípravu správnych písacích potrieb a iných pomôcok,
-všetko chce veľa trpezlivosti a vytrvalosti.